Sidevisninger i alt

tirsdag den 24. marts 2015

De tre læringsrum : Basil Bernstein

Ifølge Basil Bernstein:

Har børnene 3 læringsrum, hvor i den 1 fase, bliver det styret af den voksne (pædagogen). I dette tilfælde, bliver der forklaret hvordan hvad de specifikt skal lave.
I 2 fase er det pædagogen, som er en stor støtte og barnet prøver, selv. I
den 3 fase styrer barnet det helt selv. Ifølge denne teoretiker er det meget vigtigt, at barnet gøre sig erfaringer med de 3 læringsrum, og at de 3 rum ikke kan erstatte hinanden. Dette er også meget vigtigt hvis et barn skal videreudvikle sine egenskaber for kreativitet, selvtillid, forståelse for hvad de selv gøre og lære af dette. (Bernstein)

4 kommentarer:

  1. God & nem forklaring på "de 3 læringsrum" :-)

    SvarSlet
  2. Hvor har du den viden fra? Tænker konkret kilde ;-)

    SvarSlet
  3. God og nem forklaring - og forkert. Som jeg kender indholdet af tankerne, så er der ikke "faser" - og dermed en rækkefølge. Det er mere kvalitetsforskelle og rollefordelinger, man kan kigge på.

    SvarSlet